10 bra tips för avslappning

Många spenderar sina veckor med att åka till jobbet, ta hand om familjen och djur och andra viktiga saker som att betala räkningar. Några blir så upptagna i det här mönstret att de glömmer hur man slutar – och när man glömmer hur man slutar, så glömmer man mer eller mindre hur man slappnar av.

10 bra tips för avslappning

Kontinuerlig stress påverkar faktiskt din hälsa på många sätt Här är 10 avslappningstips för upptagna personer som du.

  1. Lär dig avslappningsaktiviteter. Det finns många aktiviteter som är designade för att förhöja kroppens förmåga att slappna av. Dessa aktiviteter inkluderar vanligtvis att meditera, gå på promenader, skratta, be, andas djupt, göra yoga och/eller tai chi.
  2. Praktisera repetition. Repetition kan hjälpa i alla aspekter i ens liv, särskilt när man minns saker från minnet. Repetera ett ord, ljud eller en rörelse som kan hjälpa dig att rensa huvudet.
  3. Planera din dag. Att veta vad du ska göra under dagen hjälper dig faktiskt att få lite ro i sinnet. Följ ett schema som kan informera dig om när du ska arbeta och när du ska ge dig en paus för en gångs skull.
  4. Håll dig aktiv. Många hälsoexperter föreslår att man utför regelbunden aktivitet för att lätta på stressen. Intensiv träning är ett annat exempel som ger en intensiv omgivning för att man ska pressa sig själv och senare slappna av under avslappningen.
  5. Håll dig bekväm. Du vill inte vara obekväm när du känner dig avslappnad, så ta tiden att hitta något som du faktiskt tycker om att göra.
  6. Berika dina känslor. Att skratta varje dag hindrar den mest stressade personen från att bryta ihop. Sitt ner och engagera dig i något som gör att du skrattar, som en avslappnande film.
  7. Bli tyst. Att dra dig undan till en tystare plats hjälper med både koncentration och avslappning. Ta dig till ett tystare ställe och stanna där så länge som du vill.
  8. Håll dig i nuet. Om du är stressad på jobbet eller under något annat tillfälle, börja slappna av. Vissa människor andas djup och lyssnar på avslappnande musik, till exempel.
  9. Använd din tid. Ett annat tips för att slappna av utanför hemmet är att använda din fritid till att slappna av, särskilt om du är stressad. Om du är på lunch, lyssna på avslappnande musik. Om du kan, ta en promenad under några minuter.
  10. Hitta tid till att slappna av. Den viktigaste saken som man ska komma ihåg är att hitta tid till att slappna av. Om du behöver planera din avslappningstid kan du använd ett alarm, sätt igång.

Det är viktigt att förstå och uppmärksamma sambandet mellan kropp och sinne. Utan att förstå vad din kropp och ditt sinne behöver kommer stressen från ditt vardagsliv att påverka din hälsa.


Mindly.se erbjuder ljudböcker och kurser för personlig utveckling och självhjälp.
Laddar...

Relaterade artiklar