Minska ångesträdsla

Ett tillstånd där man är rädd för förväntningen av ett hot, en situation eller en händelse oavsett om det är riktigt eller inte kallas ångest. Symptom på det här tillståndet inkluderar saker som snabba hjärtslag, yrsel, bröstsmärtor och känslan att man inte kan andas. Det här tillståndet är också ett av de vanligaste känslorna hos människor som man upplever någon gång i livet. Det finns några sätt för att minska ångesträdslan.

Hjälpsamma tips

Distraktion

Du ska inte fokusera på din panik, detta ökar bara sannolikheten för en attack. Små saker somatt höja volymen på radion, cykla, eller bara skvätta vatten i ansiktet kan hjälpa dig attdistraheras från panikkänslan.

Acceptera & Konfrontera

Den här metoden är terapeutisk för att minska ens ångesträdsla. Man måste förstå och elimineraanledningen som ligger bakom paniken. Det är viktigt att erkänna problemet så att du kankämpa emot det. Ju mer man är rädd för vad som ska hända, ju svårare blir det att bryta sig urden onda ångestcirkeln. När du vet vad som orsakar din panik, ofta med hjälp av en terapeut,kan du sätta stopp för de mörka tankarna och implementera nya, positiva tankar. Den härmetoden kräver beslutsamhet, mod och ihärdighet för att lyckas under dessa omständigheter.

Din diet

Ett av de bästa sätten att minska ångest på att är äta och dricka ordentligt. En ordentlig diet kanhjälpa till att eliminera ångesten. Du borde dricka mycket vatten. Uttorkning kan leda tillångest, men genom att dricka mycket vatten värjs ångestkänslorna bort. Således får man hjälpatt bota det såväl som att förhindra trötthet och man bygger upp uthållighet. Du borde ävenundvika viss mat som socker och koffein, såväl som sur mat. Ät mer alkalisk mat för attförbättra din kropps motståndskraft, som grönsaker, frukt och juice.

Träna

Träning är alltid bra för kroppen, men för att minska ångesträdsla är andningsövningar och Yogabra sätt att kämpa emot en attack. Här är några hjälpsamma steg: Sitt rakt, andas in långsamtoch så djupt du kan. Fokusera sedan på magen och andas ut långsamt. Innan du tar ett nyttandetag, räkna för dig själv; 'ettusen', 'tvåtusen', 'tretusen' och andas sedan. Du borde repeteraden här sekvensen tills din andning blir långsammare och du känner dig lugnare.

 


Mindly.se erbjuder ljudböcker och kurser för personlig utveckling och självhjälp.
Laddar...