Frågor och svar
Beställningar och betalning
Hur betalar jag på sidan?
Du lägger önskade produkter i inköpskorgen. Därefter går du till inköpskorgen och klickar på "Gå till kassan". Härefter fyller du i dina personuppgifter och betalkortsinformation. Om du har köpt download kan du efter genomförd betalning omgående downloada dina köp. Fysiska produkter (CD/DVD) skickas snarast möjligt till din adress.
Det kan gå upp till 5 vardagar, om du använder dig av banköverföring som betalningsalternativ, innan du mottar downloadlänk eller CD/DVD skickas.
Hur beställer jag en ljudbok till download och en CD - i samma beställning?
Det kan du tyvärr inte för tillfället. Du kan beställa dem separat i två olika beställningar. Vi arbetar på att göra det möjligt att köpa download och fysiska produkter i samma beställning.
Kan jag betala genom banköverföring, check eller via efterkrav?
Det är inte möjligt att betala med check eller via efterkrav, men det går utmärkt att betala genom banköverföring, (samt betalkort).
Har jag returrätt på de produkter jag köper?
Det är 14 dagars returrätt på plomberade CD/DVD. Det är ingen returrätt på downloadköp.
Jag har inte använt det jag har köpt, kan jag få pengarna tillbaka?
Om du har haft CD/DVD i under 14 dagar och plombering är obrutet, kan du få pengarna tillbaka genom att skriva till oss och returnera produkten i samma skick som du mottog den i.
Det är inte möjligt att få pengarna tillbaka för downloads.
Returvaror - INNAN returnering
Om du av någon anledning vill returnera en vara SKALL du kontakta mindly.se innan du returnerar varan. Kom ihåg att du som avsändare har ansvaret för varan tills vi har mottagit den. Du skall som köpare även stå för alla utgifter i samband med returförsändelser.
Returförsändelser ska skickas direkt till adressen och inte till paketbutiken.
Info Products I/S
Kochsgade 31D
5000 Odense C
Denmark
Jag vill gärna avanmäla mig från nyhetsbrevet
Du kan när som helst avanmäla dig från nyhetsbrevet genom att klicka på länken längst ner i något av de e-postbreven du mottar från oss. Skulle det mot all förmodan uppstå problem, kan du skicka ett e-postbrev till oss i vilket du skriver ”avanmäl mig från nyhetsbrevet” och din e-postadress. Skicka avanmälningen till support@mindly.se.
Vi vill definitivt inte skicka e-postbrev till dig, om du själv inte önskar motta dem.
Beställningar och frakt
Jag kan inte downloada min beställning / jag kan inte hitta min beställning på datorn - vad gör jag?
1. Hitta ditt kvitto i e-postbrevet från oss och försök att klicka på downloadlänken som är med i e-postbrevet.
2. Om du får upp ett felmeddelande, skicka det till oss på support@mindly.se tillsammans med ditt namn och order-ID, så hjälper vi dig med att få tillgång till filerna.
3. Om det beror på att dit download har löpt ut och du inte har köpt nerladdningsförsäkring - har du inte längre tillgång till dina filer. Du kan köpa tillgång igen här på sidan.
Jag har inte mottagit den CD/DVD som jag har beställt?
Om du har fått ett e-postbrev från oss, som talar om att vi har skickat din beställning, och det är minst 7 vardagar sedan, skicka oss ett e-postbrev på support@mindly.se (kom ihåg att skicka med ditt namn och order-ID)
Vilka leveranskostnader är det?
Det är inga frakt- eller administrationsavgifter för beställningar på mindly.se.
Försändelser skickas med antingen med GLS eller PostNord. Vi levererar endast inom EU.
Produkter och användning
Fungerar min beställning på Mac / PC / etc.
Ja - vi använder oss av endast standardformaten såsom MP3, PDF m.m.
Jag kan inte använda ljudfilerna jag har köpt på min spelare - vad gör jag?
Vi lämnar inte teknisk support på din dator, MP3-spelare m.m. utöver att hjälpa dig med att få downloadprodukterna ner på din dator.
Jag kan inte spela upp en videokurs jag har köpt!
Du kan hämta en gratis mediaspelare till PC/Mac som kan spela upp dian filer här: VLC Media Player
Andra frågor?
Har du andra frågor som inte är besvarade här, kan du skicka oss ett e-postbrev: support@mindly.se.
Kom ihåg att skriva order-ID, ditt namn, operativsystem (t.ex. Windows XP) och webbläsare (t.ex. Internet Explorer) samt eventuella felmeddelanden du har fått.